פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

חתולים

מזון לחתולים

מזון לחתולים הוא סוג של מזון לחיות מחמד אשר פותח ומיוצר במיוחד עבור חתולים. המזון עשוי בדרך כלל מתוצרי לוואי מן החי, כגון קמח, בשר ועצמות, בתוספת ויטמינים ומינרלים. בדרך כלל מזון זה מכיל יותר חלבון ושומן מאשר מזון לכלבים, ופחות פחמימות.

חתולים הם חיית המחמד הפופולרית ביותר בעולם ומזון לחתולים הוא אחת מקטגוריות המזון הרווחיות ביותר. ההערכה היא שצרכנים אמריקאים הוציאו 5 מיליארד דולר על מזון לחתולים ב-2016, שזה יותר ממה שהם מוציאים על מזון לכלבים.

סוגי מזון לחתולים

מזון יבש לחתולים

מזון יבש לחתולים הוא סוג פופולרי של מזון לחתולים. בדרך כלל משתמשים בו אנשים שרוצים להאכיל את החתולים שלהם בסוג מזון שהוא נוח יותר ופחות מבולגן משימורים. מזון יבש לחתולים ניתן לאחסן לפרקי זמן ארוכים יותר משימורים רטובים והוא דורש פחות הכנה לפני האכלה.

המרכיבים העיקריים של מזון יבש לחתולים הם חלבונים על בסיס דגנים או על בסיס בשר, כגון תירס, חיטה, קמח סויה, קליפות פולי סויה, עצמות, בשר ועוד. חתולים זקוקים לטאורין לבריאות הלב שלהם, אך הוא אינו מופיע באופן טבעי במרכיבים צמחיים ומסיבה זו מוסיפים טאורין לתזונה של חתולים הניזונים אך ורק ממזון יבש.

חשוב לציין כי המרכיבים המשמשים במזון יבש לחתולים משתנים ממותג אחד למשנהו. חלקם עשויים להכיל יותר חלבון בעוד שאחרים עשויים להכיל יותר פחמימות או שומנים.

מזון רטוב לחתולים

מזון רטוב לחתולים הוא סוג של מזון לחיות מחמד המכיל יותר לחות ממזון יבש. מזון רטוב לחתולים נקרא לפעמים מזון משומר לחתולים, אם כי מזון רטוב ויבש אינם סותרים זה את זה. מזון רטוב לחתולים נמצא במגמת עלייה בשוק בשנים האחרונות ונתפש על ידי בעלי חתולים רבים כאופציה בריאה יותר ממזון יבש לחתולים.

מזון חתול גולמי קפוא

הדבר הראשון שצריך לדעת על מזון גולמי קפוא לחתולים הוא שזה לא זהה למזון גולמי רגיל. הוא מוקפא ומופשר לפני האכלה.

היתרונות של מזון מסוג זה הם בכך שהוא שומר על כל אבות המזון והאנזימים שבדרך כלל הולכים לאיבוד בתהליך הבישול. מזון מסוג זה מספק גם מקור טבעי לחלבון לחתולים, אשר יכול להיות קשה למצוא בסוגים אחרים של מזון לחתולים. כמה חסרונות לסוג זה של מזון הם שזה יכול להיות קשה למצוא ויקר יותר מאשר כמה סוגים אחרים של מזון לחתולים.

מזון גולמי לחתולים מיובש בהקפאה

מזון גולמי לחתולים מיובש בהקפאה הוא סוג של מזון לחיות מחמד שהוקפא, ולאחר מכן מיובש כדי להסיר לחות. מזון זה הוא חלופה למזון החתול הרטוב המסורתי. היתרונות של המזון הגולמי לחתולים מיובש בהקפאה הם שהוא ידידותי יותר לסביבה, בעל ערך תזונתי טוב יותר וניתן לאחסן אותו לאורך זמן. החסרונות של המזון הגולמי לחתולים מיובש בהקפאה הוא שהוא יקר יותר ממזון רטוב לחתולים, וחתולים רבים לא אוהבים את הטעם שלו.

מזון חתולים לח למחצה

מזון חצי לח לחתולים הוא סוג של מזון לחתולים שאינו יבש לחלוטין ואינו לח כמו מזון רטוב לחתולים. מזון לח למחצה לחתולים ידוע גם כ-“קיבל”. “קיבל“ הוא סוג של מזון יבש לחיות מחמד בצורה של חתיכות קטנות וקשות.

כיצד לבחור את המזון הטוב ביותר עבור החתול שלך?

כדי לבחור את המזון הטוב ביותר עבור החתול שלכם, צריך לקחת בחשבון מספר פרמטרים:

1. דע את הצרכים התזונתיים שלהם – חלק מהעבודה של בחירת המזון הטוב ביותר לחתולים הוא לדעת מהם מרכיבי המזון הטובים ביותר לחתולים. היסודות העיקריים שחתולים צריכים הם חלבונים, חומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים ופחמימות.

2. להאכיל כמה שצריך ולא יותר – אם תאכיל את החתול שלך יתר על המידה, החתול שלך כנראה ישמין ויהיה נוטה יותר לבעיות בריאותיות כמו סרטן, מחלות לב, סוכרת, דלקת מפרקים ניוונית, קשיי נשימה ויתר לחץ דם.

3. שלב החיים בו נמצא החתול – לחתולים יש דרישות תזונתיות שונות בשלבי חיים שונים, אז בחרו מזון שמיועד לשלב שבו הם נמצאים. גורי חתולים זקוקים למזון התומך בגדילתם וצריכים לכלול חלבון מקור יחיד כמו בקר, כבש, הודו, עוף או טונה. זה צריך להיות עשיר בחלבון, שומן וחומצה פולית. מבוגרים פחות פעילים מאותם גורי חתלתולים וצריכים פחות חלבון ושומן. חתולים זקנים מסתדרים טוב יותר עם מזונות דלי חלבון ושומן כדי שלא יסבלו מעודף משקל.

4. דע ממה להימנע – להלן פירוט על כמה מהמזונות שלעולם לא תרצו לתת לחתולים שלכם. אלו כוללים:

א. שוקולד – שוקולד רע לחתולים מכיוון שהוא עלול לגרום להקאות, שלשולים, בעיות לב, רעידות שרירים והתקפים.

ב. חלב – התמונה של החתלתול שלך מחכה במתיקות חלב מקערה שגויה מכיוון שחלב עלול לגרום לשלשולים, ולהוביל להתייבשות.

ג. אבוקדו - זה יכול לגרום להקאות ושלשולים אצל חתולים.

ד. בצל ושום – בצל ושום יכולים להיות קטלניים לחתולים, ולגרום לתאי הדם האדומים שלהם להיקרע או להפסיק לשאת חמצן ביעילות.

ה. צימוקים או ענבים – צימוקים או ענבים עלולים לגרום לאי ספיקת כליות.

ו. ביצים – עלולות לגרום לסלמונלה, בעיות עור והרעלת מזון.

ז. דג נא – מכיל אנזים רעיל לגורים ועלול להוביל להתקפים ולמוות.

ח. עגבניות – סולנין בעגבניות עלול לגרום לבעיות במערכת העיכול, קצב לב איטי יותר ותרדמה

נוספו לאחרונה